Това е най-културната тема във форума :) Само за хора с над 3 диоптъра
- (5 Страници)
- 1
- 2
- 3
- >
- Последна »
Любима литература
#2
Публикувано: 28 October 2010 - 12:32
Любимите ми автори са Ерик фон Деникен и Робърт Бовал ако някой въобще чете такива лудории :D
#3
Публикувано: 28 October 2010 - 21:46
С диоптрите ще срещна проблем, защото моите ги занижих когато бях на 5-6 години. :strongbench:
#4
Публикувано: 24 December 2010 - 01:46
Преди малко допрочетох "Последният еднорог" на Питър Бийгъл. Прекрасна книга, много ми хареса, макар че със сигурност не съм разбрала и половината от идеите на автора. Но е наистина невероятна.
#6
Публикувано: 24 December 2010 - 02:23
Защото винаги е така. Никога не разбирам всичко, които авторите искат да кажат. Често не виждам в книгите такива неща, които се обясняват в литературната критика или за които ни надуват главите в час по литература. Освен това в контретния случай: книгата ми се струва доста странна на някои места, трудно ми е да разбера какво се има предвид в някои пасажи.
#7
Публикувано: 24 December 2010 - 03:31
За мен литературните анализи са илюзия и дори манипулация!Също като висшето образование - средство за контрол над масите, за класификация на хората!Важни са качествата и уменията на човек, а не чии чужди мисли е чел или в коя университетска сграда!Литературата е изкуство, не може просто така да се ограничава!Защо трябва след като някой си, някога, прозрял нещо в текста и ние останалите читатели да виждаме същото!Всеки сам решава как да тълкува нещата.Авторът написва нещо, а нека всеки да реши какво точно е имал предвид и най-вече какво носи за него(читателя).Критиците преди 50 години написали някакви анализи и сега ние сме длъжни да се съобразяваме с тях, а ако някой случайно по време на учебния процес реши да сподели какво е лично за него дадена творба, то той бива бързо наказан с отчайващи оценки.Повръща ми се от теми за есета от типа: "Какво е за теб Ботев?"Как така питате какво е за мен, при условие, че съм длъжен да наизустя съмнително добрата работа на някой изготвил помагало с по 10 правописни грешки на страница!Реши ли човек да прояви малко творчество, веднага му се обяснява, че разтяга локуми и трябва да сяда да учи.Оценителната система по литература в България е болна!Всичко опира до това, кой има по-добра памет да наизусти анализите!Е кой тогава продължава напред - този, който хубаво е зубкал или този, който се опитва да мисли и изказва мислите си...Съвсем друг е въпросът, че същите тези критици могат да грешат сериозно.Сам Ботев знае какво му е било в главата - излял е на хартия свои и идеи и това е.Нека на човек му бъде помогнато да разбере нещата, но не да бъде задължаван винаги да раазбира по един и същ начин!
#8
Публикувано: 24 December 2010 - 11:22
В допълнение към твоето мнение ще разкажа една кратка история.НА класно по литература си дадох пищовите на една мома дето я свалях :marto: .Така останал без пищови за класното по БЕЛ и окрилен от това, че съм помогнал на красива девойка в беда :ph34r: реших да си пиша сам.ТАкава муза ме беше обзела ,че изкарах гордо 5! Преди повече от 4 мн трудно ми пишеха,имах си закачка с дргугарката.Та въпросната другарка си имаше лични проблеми и в час или ревеше или крещеше,луда жена.Та тя реши,че съм преписвал най-долно (не ме е хванала), защото не съм бил толкова умен,че да напиша такова есе. 4 месеца не искаше да ми пише оценката в дневника, защото съм бил преписвал и всеки час искаше да ме изпитва. НАкрая и казах,че ще пиша до директорката и до МОН, защото упражнява тормоз върху мен и след като класа някак си застана зад мен,тя ми написа въпросната оценка,казвайки, че аз нямам ПОТЕНЦ
#9
Публикувано: 24 December 2010 - 11:28
аз чета Кинг предимно.изобщо ужаса като жанр е пред всичко останало,което чета.Другият любимец е Ловкрафт,но в България неможем много да прочетем от него за съжаление.Чета и фантастикаи Фентъзи,доколкото има време де
ВЧера почнах 1та от книгите Тъмната Кула
Всъщност знаех,че е по-странна тази първа част,но честно казано ако не бяха последните 10 страници,никога няма да имам мерак да започна 2ра част.
ВЧера почнах 1та от книгите Тъмната Кула
Всъщност знаех,че е по-странна тази първа част,но честно казано ако не бяха последните 10 страници,никога няма да имам мерак да започна 2ра част.
#10
Публикувано: 24 December 2010 - 11:44
Това най-много съм го мразел в училището.Един учител да си има любимци и такива, които просто не харесва.Когато имаш различен критерии за оценяване за всеки индивидуално е много много лошо,както за теб,така и за другарката.
#12
Публикувано: 24 December 2010 - 17:17
[quote name='Mario_Basler' timestamp='1293180244' post='7760']
Това най-много съм го мразел в училището.Един учител да си има любимци и такива, които просто не харесва.Когато имаш различен критерии за оценяване за всеки индивидуално е много много лошо,както за теб,така и за другарката.
Това най-много съм го мразел в училището.Един учител да си има любимци и такива, които просто не харесва.Когато имаш различен критерии за оценяване за всеки индивидуално е много много лошо,както за теб,така и за другарката.
#13
Публикувано: 24 December 2010 - 20:35
VladimirFCBM, на 24 December 2010 - 03:31, каза:
За мен литературните анализи са илюзия и дори манипулация!Също като висшето образование - средство за контрол над масите, за класификация на хората!Важни са качествата и уменията на човек, а не чии чужди мисли е чел или в коя университетска сграда!Литературата е изкуство, не може просто така да се ограничава!Защо трябва след като някой си, някога, прозрял нещо в текста и ние останалите читатели да виждаме същото!Всеки сам решава как да тълкува нещата.Авторът написва нещо, а нека всеки да реши какво точно е имал предвид и най-вече какво носи за него(читателя).Критиците преди 50 години написали някакви анализи и сега ние сме длъжни да се съобразяваме с тях, а ако някой случайно по време на учебния процес реши да сподели какво е лично за него дадена творба, то той бива бързо наказан с отчайващи оценки.Повръща ми се от теми за есета от типа: "Какво е за теб Ботев?"Как така питате какво е за мен, при условие, че съм длъжен да наизустя съмнително добрата работа на някой изготвил помагало с по 10 правописни грешки на страница!Реши ли човек да прояви малко творчество, веднага му се обяснява, че разтяга локуми и трябва да сяда да учи.Оценителната система по литература в България е болна!Всичко опира до това, кой има по-добра памет да наизусти анализите!Е кой тогава продължава напред - този, който хубаво е зубкал или този, който се опитва да мисли и изказва мислите си...Съвсем друг е въпросът, че същите тези критици могат да грешат сериозно.Сам Ботев знае какво му е било в главата - излял е на хартия свои и идеи и това е.Нека на човек му бъде помогнато да разбере нещата, но не да бъде задължаван винаги да раазбира по един и същ начин!
#14
Публикувано: 24 December 2010 - 22:15
VladimirFCBM, на 24 December 2010 - 03:31, каза:
За мен литературните анализи са илюзия и дори манипулация!Също като висшето образование - средство за контрол над масите, за класификация на хората!Важни са качествата и уменията на човек, а не чии чужди мисли е чел или в коя университетска сграда!Литературата е изкуство, не може просто така да се ограничава!Защо трябва след като някой си, някога, прозрял нещо в текста и ние останалите читатели да виждаме същото!Всеки сам решава как да тълкува нещата.Авторът написва нещо, а нека всеки да реши какво точно е имал предвид и най-вече какво носи за него(читателя).Критиците преди 50 години написали някакви анализи и сега ние сме длъжни да се съобразяваме с тях, а ако някой случайно по време на учебния процес реши да сподели какво е лично за него дадена творба, то той бива бързо наказан с отчайващи оценки.Повръща ми се от теми за есета от типа: "Какво е за теб Ботев?"Как така питате какво е за мен, при условие, че съм длъжен да наизустя съмнително добрата работа на някой изготвил помагало с по 10 правописни грешки на страница!Реши ли човек да прояви малко творчество, веднага му се обяснява, че разтяга локуми и трябва да сяда да учи.Оценителната система по литература в България е болна!Всичко опира до това, кой има по-добра памет да наизусти анализите!Е кой тогава продължава напред - този, който хубаво е зубкал или този, който се опитва да мисли и изказва мислите си...Съвсем друг е въпросът, че същите тези критици могат да грешат сериозно.Сам Ботев знае какво му е било в главата - излял е на хартия свои и идеи и това е.Нека на човек му бъде помогнато да разбере нещата, но не да бъде задължаван винаги да раазбира по един и същ начин!
Принципно правилно разсъждаваш, аз лично никога не съм чел литературни анализи, също като в математиката, и в литературата си има логика, която е уловима и дава целия смисъл на нещата. Но както в математиката, така и в литературата в българската образователна система се цени наизустяването. Тотална грешка и някои хора, които не помнят нещата наизуст, като мен, се борят с години със системата. Ако има нещо, което да развива аналитичния ум на българина, това е трудния живот и мечтите за далавера и бързи печалби.
#15
Публикувано: 24 December 2010 - 23:27
прекалено много сме свилкнали и сме преврнали в клише "Българина това,българина онова".
Защо си мислите ,че само в България учебният процес се развива по този начин?
навсякъде е така.
Защо си мислите ,че само в България учебният процес се развива по този начин?
навсякъде е така.
Споделете тази тема чрез:
- (5 Страници)
- 1
- 2
- 3
- >
- Последна »